Kod szkolenia, przeznaczenie i czas trwania

Zastosowanie MS Query oraz języka SQL w arkuszach programu Excel, szkolenie, kurs

Zastosowanie MS Query oraz języka SQL w arkuszach programu Excel (MSEX09). Szkolenie, którego głównym celem jest zdobycie wiedzy, która pozwoli na ściąganie danych z relacyjnych źródeł, na przykład serwera baz danych SQL Server, Oracle. Podczas szkolenia dane biznesowe "zaciągamy" do plików MS Excel, a następnie analizujemy je.


Szkolenia i kursy Microsoft Excel - Warszawa, cała Polska

Przeznaczenie: Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które opracowują analizy biznesowe, analitycy biznesowi.

Czas trwania: 2 dni.


Cel szkolenia

Po ukończeniu szkolenia uczestnik powinien:

  • Znać budowę przykładowej relacyjnej bazy danych (np. Oracle Express, MS SQL Express) - korzystamy z przykładowego systemu, np. aplikacji sklepu internetowego.
  • Znać podstawy języka SQL (Structured Query Language), umieć zastosować podstawowe polecenia przeszukujące dane biznesowe.
  • Znać zastosowanie programu Microsoft Query (przeszukiwanie danych biznesowych, znajdujących się w zewnętrznych systemach).
  • Umieć analizować dane biznesowe za pomocą standardowych narzędzi programu Excel (między innymi: tabele przestawne).


Program szkolenia

Wprowadzenie do systemów pracujących na podstawie baz relacyjnych:

  • Zasada działania aplikacji Web (np. sklepu internetowego) lub Zasada działania systemu CRM (bazy danych).
  • Sposób przechowywania danych - baza danych. Schematy baz danych.
  • Definicja relacyjnej bazy danych, przykłady baz danych.

Wprowadzenie do języka SQL (konkretne przyklady tworzenia zapytań):

  • Proste zapytania – konstrukcja SELECT.
  • Funkcje i operatory.
  • Wybieranie wierszy – klauzula WHERE.
  • Porządkowanie danych – klauzula ORDER BY.
  • Łączenie wielu tabel.
  • Grupowanie wierszy.
  • Funkcje agregujące.
  • Wybieranie grup wierszy – klauzula HAVING.
  • Podzapytania.

Połączenia z zewnętrzną bazą danych (dane do obróbki):

  • Tworzenie połączeń systemowych z relacyjną bazą danych.
  • Udostępnianie połączeń innym użytkownikom (współdzielenie połączeń).
  • Wprowadzenie do języka zapytań SQL (Structured Query Language).
  • MS Query jako podstawowe narzędzie do tworzenia zapytań (kwerend) do relacyjnej bazy danych.

Główne (podstawowe) narzędzia analizy danych biznesowych:

  • Zaawansowane sortowanie danych biznesowych.
  • Filtrowanie danych biznesowych (zaawansowane).
  • Zastosowanie funkcji do analizy bazy danych (funkcje DB.SUMA, DB.ILE.REKORDÓW, inne).
  • Narzędzie sum częściowych.

Zaawansowane narzędzia analizy danych biznesowych (tabele przestawne):

  • Tworzenie tabel przestawnych.
  • Zmiana nazwy wyświetlanego pola (brak możliwości sortowania).
  • Sortowanie elementów pól tabel przestawnych.
  • Modyfikowanie ustawień tabeli przestawnej.
  • Formatowanie danych w wybranych polach.
  • Ukrywanie sum częściowych dla wybranych pól.
  • Możliwość ukrywania szczegółów w tworzonej tabeli przestawnej.
  • Grupowanie danych w tabeli przestawnej (zależne od danych źródłowych).
  • Sposoby przedstawiania danych w tabeli przestawnej (% wartości, SUMA, ŚREDNIA).
  • Porównanie danych miesięcznych (analiza wzrostu, spadku).
  • Tworzenie własnych pól obliczeniowych w tabeli przestawnej.
  • Możliwości związane z formatowaniem warunkowym.

Wizualizacja danych (wykresy):

  • Tworzenie wykresów przestawnych.
  • Tworzenie standardowego wykresu na bazie tabeli przestawnej.
  • Tworzenie zaawansowanych wykresów, np. uwzględniających różnorodność danych.

Wprowadzenie do makropoleceń:

  • Przykłady makropoleceń.

Podsumowanie szkolenia


Materiały szkoleniowe

Słuchacze otrzymują materiały szkoleniowe w języku polskim oraz odpowiednie świadectwo uczestnictwa w szkoleniu.