Kod szkolenia, przeznaczenie i czas trwania

LOCALC01: Zastosowanie programu LibreOffice Calc w codzienej pracy. Dwudniowe szkolenie, którego głównym celem jest zapoznanie się z najważniejszymi elementami i funkcjonalnością programu LibreOffice Calc. Dzięki szkoleniu słuchacze uczą się najważniejszych i najbardziej przydatnych funkcji.


Dwudniowe szkolenie, którego głównym celem jest zapoznanie się z najważniejszymi elementami i funkcjonalnością programu LibreOffice Calc. Dzięki szkoleniu słuchacze uczą się najważniejszych i najbardziej przydatnych funkcji (2 dni).


Uczestnicy szkolenia pracują na przygotowanych przez Prowadzącego materiałach i plikach, które są dostarczane w postaci elektronicznej.

Przeznaczenie: Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które chcą zdobyć wiedzę dotyczącą możliwości pakietu biurowego LibreOffice Calc. Wymagana jest podstawowa znajomość pracy z systemem operacyjnym.

Czas trwania: 2 dni.


Cel szkolenia

Ukończenie szkolenia pozwala na:

  • Zapoznanie się z najważniejszymi obszarami zastosowań LibreOffice Calc.
  • Znajomość metod poruszania się po arkuszu, metod zaznaczania zakresów komórek.
  • Zaznajomienie się z zasadami tworzenia formuł obliczeniowych oraz przykładami zastosowań funkcji obliczeniowych.
  • Znajomość metodyki tworzenia wykresów, typy wykresów.
  • Znajomość zastosowań LibreOffice Calc do zarządzania bazami danych.


Program szkolenia
  • Praca z arkuszami kalkulacyjnymi oraz skoroszytami (zeszytami). Zarządzanie skoroszytami.
  • Podstawowe zagadnienia:
    • Wypełnianie seriami danych.
    • Komórki oraz zakresy komórek (nazwy).
    • Praca z arkuszami (np. nazwy, kopiowanie, usuwanie).
    • Formatowanie tekstu oraz komórek.
    • Formatowanie tabeli w arkuszu.
    • Drukowanie arkusza, zakresy wydruku.
  • Praca z formułami obliczeniowymi:
    • Zasady tworzenia formuł matematycznych (adresowanie komórek).
    • Przegląd rodzajów i zastosowanie funkcji - zgodnie z wykonywanymi zadaniami.
  • Wizualizacja danych (wykresy):
    • Podejście biznesowe do wykresów, czyli „co i jak” przedstawia wykres.
    • Rodzaje wykresów, modyfikowanie już istniejących wykresów.
    • Tworzenie nowego wykresu oraz jego modyfikacja.
  • Praca z większą ilością danych (baza danych):
    • Zasady tworzenia bazy danych w Praca z arkuszami kalkulacyjnymi oraz skoroszytami (zeszytami). Zarządzanie skoroszytami.
  • Przypomnienie podstawowych tematów:
    • Wypełnianie seriami danych.
    • Komórki oraz zakresy komórek (nazwy).
    • Praca z arkuszami (np. nazwy, kopiowanie, usuwanie).
    • Formatowanie tekstu oraz komórek.
    • Formatowanie tabeli w arkuszu.
    • Drukowanie arkusza, zakresy wydruku.
  • Praca z formułami obliczeniowymi:
    • Zasady tworzenia formuł matematycznych (adresowanie komórek).
    • Przegląd rodzajów i zastosowanie funkcji - zgodnie z wykonywanymi zadaniami.
  • Wizualizacja danych (wykresy):
    • Podejście biznesowe do wykresów, czyli „co i jak” przedstawia wykres.
    • Rodzaje wykresów, modyfikowanie już istniejących wykresów.
    • Tworzenie nowego wykresu oraz jego modyfikacja.
  • Praca z większą ilością danych (baza danych):
    • Zasady tworzenia bazy danych w LibreOffice calc.
    • Sortowanie danych (podstawowe, zaawansowane).
    • Filtrowanie danych (automatycznie, zaawansowane filtrowanie).
    • Sumowanie danych za pomocą sum częściowych (pośrednich).
  • Tabele przestawne (definicja, tworzenie, zastosowanie):
    • Wprowadzenie do tabel przestawnych.
    • Tworzenie tabeli przestawnej (podstawy).
    • Sortowanie danych (podstawowe, zaawansowane).
    • Filtrowanie danych (automatycznie, zaawansowane filtrowanie).
    • Sumowanie danych za pomocą sum częściowych (pośrednich).
  • Tabele przestawne (definicja, tworzenie, zastosowanie):
    • Wprowadzenie do tabel przestawnych.
    • Tworzenie tabeli przestawnej (podstawy).
  • Bezpieczeństwo arkusza i skoroszytów.


Materiały szkoleniowe

Słuchacze otrzymują materiały szkoleniowe w języku polskim oraz odpowiednie świadectwo uczestnictwa w szkoleniu.